Obsah

Útvar výstavby, životného prostredia a komunálnych činností

 
 

Vedúca útvaru

 
Zabezpečuje a riadi odborné činnosti celého útvaru:
  • zabezpečuje odbornú činnosť v oblastiach investícií mesta, výstavby, investorskej a inžinierskej činnosti a stavebného poriadku,
  • zabezpečuje odbornú činnosť v oblasti tvorby životného prostredia: ochrany vôd a ochrany pred povodňami, ochrany ovzdušia, odpadového hospodárstva, ochrany prírody a krajiny a dopravy ako špeciálneho stavebného úradu,
  • koordinuje činnosti pri údržbe verejnej zelene,
  • zabezpečuje odborné činnosti v oblasti územného plánovania a zodpovedá za dodržiavanie územného plánu mesta.
  • spolupracuje pri spracovávaní rozvojových projektov, zabezpečuje spracovanie zastavovacích štúdií a projektov pre investičné akcie mesta
  • zabezpečuje stanoviská a vyjadrenia dotknutých inštitúcií a orgánov štátnej správy k projektom,
  • zabezpečuje prípravu podkladov technických častí zmlúv, objednávok na projekčné a stavebné práce a ich fakturáciu,
  • zabezpečuje kontrolu realizácie investičných projektov – spolupodielanie sa na odovzdávaní staveniska, vytyčovaní inžinierskych sietí, kontrola realizovaných prác,
  • zúčastňuje sa kontrolných dní na stavbe, pripravuje kolaudácie vrátane dokladov, odovzdávanie stavby do užívania, zabezpečuje kolaudačné rozhodnutia a konečné zaúčtovanie stavby,
  • zabezpečuje porealizačný proces v rámci reklamačných lehôt,
  • zabezpečuje spoluprácu v koordinačnej a metodickej činnosti v rámci tvorby a implementácie rozvojových projektov na účely využívania finančných prostriedkov z podporných a štrukturálnych nástrojov Európskej únie,
  • zabezpečuje ochranu prírody v prvom stupni ochrany v súlade so zákonom o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov,
  • zabezpečuje agendu súvisiacu s odpadovým hospodárstvom v súlade so zákonom o odpadoch v znení neskorších predpisov :
  1. prenesený výkon štátnej správy, prejednávanie priestupkov v odpadovom hospodárstve a ukladanie pokút a poskytuje držiteľovi odpadu informácie o umiestnení a činnosti zariadení na nakladanie s odpadmi na území obce
  2. zhotovenie Programu odpadového hospodárstva obce a kontrola dodržiavania jeho ustanovení
  3. nakladanie s komunálnymi odpadmi ; kontrola vykonávania zmluvy o zabezpečení komunálnych služieb pre mesto; riešenie sťažností a podnetov súvisiacich s odpadovým hospodárstvom v meste; návrhy na priestupky v oblasti odpadového hospodárstva
  • zabezpečovanie deratizácie verejného priestranstva a objektov mesta;
  • zabezpečuje súčinnosť s  orgánmi štátnej správy vo všetkých vyššie uvedených činnostiach,
  • zabezpečuje výkon právoplatných rozhodnutí a všetky správne úkony s konaním uvedených činností,
  • vykonáva povinností obce súvisiacich so zákonom o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to: zverejňovanie zámerov, informovanie verejnosti, doručovanie stanovísk a i.,
  • spolupracuje s TS mesta Brezová pod Bradlom v oblasti odpadového hospodárstva,
  • vyhotovuje podklady k plánu investičných akcií mesta,
  • vedie evidenciu včelárov a lokalít umiestnenia včelstiev v k.ú. Brezová pod Bradlom,
  • vedie evidenciu SHR, vydáva osvedčenia o SHR,

Referát stavebného úradu, územného plánovania, výstavby

Vykonáva samostatnú odbornú prácu a prípravu rozhodnutí na úseku územného rozhodovania a stavebného poriadku :

  • vykonáva technický, resp. stavebný dozor v rámci stavebných akcií mesta ako investora a stavebníka,
  • overuje vecnú správnosť faktúr od dodávateľov v rámci realizácie stavebných investícií mesta,
  • pripravuje podklady pre prevedenie ukončených investícií do majetku mesta,
  • spolupracuje na tvorbe územnoplánovacích podkladov a posudzovaní predložených návrhov územného plánu a jeho doplnkov,
  • vypracováva zadania investičných zámerov ako podkladov k vypracovaniu projektových dokumentácií,
  • vykonáva rozpočtovanie stavebných prác,
  • vykonáva archiváciu projektových dokumentácií a sprievodnej dokumentácie ukončených investičných akcií mesta v súlade s archivačným poriadkom,
  • spolupracuje s útvarom prednostky pri tvorbe a zabezpečovaní podkladov rozvojových zámerov mesta,
  • spravuje archív projektových dokumentácií mesta,
  • na úseku stavebného úradu, územného konania a stavebného poriadku podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov:
  • vykonáva rozhodovaciu činnosť vrátane ukladania pokút
  • vedie územné konanie a vydáva územné rozhodnutie (§ 32 až 42 zákona),
  • vedie stavebné konanie a vydáva stavebné povolenie na stavby a ich zmeny (§ 54 až 70 zákona),
  • povoľuje terénne úpravy, práce a zariadenia (§ 71 až 74 zákona),
  • vedie kolaudačné konanie a vydáva kolaudačné rozhodnutia na stavby, ktoré vyžadovali stavebné povolenie, povoľuje zmeny v užívaní stavby (§ 76 až 85 zákona),
  • nariaďuje údržbu stavby, nevyhnutné úpravy a zabezpečovacie práce na stavbe alebo stavebnom pozemku a na terénnych úpravách a zariadeniach, nariaďuje alebo povoľuje odstraňovanie stavieb, terénnych úprav a zariadení (§ 86 až 94 zákona),
  • rozhoduje o vyprataní stavby (§ 96 zákona),
  • nariaďuje urobiť nápravu na stavbe, rozhoduje o zastavení prác na stavbe a o zrušení stavebného povolenia (§ 102 zákona),
  • prerokúva priestupky fyzických osôb a správne delikty právnických osôb a fyzických osôb oprávnených na podnikanie a ukladá sankcie (§ 105 až 107 zákona),
  • zabezpečuje výkon štátneho stavebného dohľadu (§ 98 až 104 zákona),
  • vedie evidenciu a ukladá rozhodnutia vrátane spisov a iných opatrení vyplývajúcich z činnosti stavebného úradu (§ 131 a 132 zákona),
  • zabezpečuje výkon rozhodnutí podľa § 71 – 80 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok),
  • vydáva povolenia podľa zákona o posudzovaní vplyvov na ŽP – v spojení so stavebným zákonom,
  • realizuje verejné obstarávanie v zmysle platnej legislatívy za oddelenie,
  • vybavuje žiadosti podané podľa zákona č.211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám.

Referát cestného hospodárstva a drobných stavieb

 
Samostatne vybavuje agendu cestného hospodárstva a drobných stavieb pri príprave a zabezpečovaní výkonu individuálnych právnych aktov:
  • vypracováva povolenia na zvláštne užívanie miestnych komunikácií a prechodné užívanie verejného priestranstva (rozkopávkové povolenia) podľa zákona o pozemných komunikáciách a v zmysle VZN, kontroluje plnenie podmienok uvedených v rozkopávkových povoleniach a uvedenie verejného priestranstva do požadovaného stavu,
  • vypracováva povolenia na užívanie verejného priestranstva podľa VZN Mesta Brezová pod Bradlom,
  • v súlade s platným VZN spracováva žiadosti o pridelenie vyhradených parkovacích miest, vedie evidenciu a prideľovanie vyhradených parkovacích miest na území mesta,
  • spolupracuje pri tvorbe návrhov VZN v oblasti dopravy,
  • rieši sťažnosti a podnety v oblasti správy miestnych komunikácií,
  • zabezpečuje opatrenia na odstránenie závadného stavu, ak bola porušená verejná kanalizácia, vodovod, alebo ak bola ohrozená ich prevádzka,
  • vykonáva povoľovanie stavieb /drobné stavby, stavebné úpravy, udržiavacie práce,
  • vypracováva oznámenia k ohláseniu jednoduchej stavby, jej prístavbe a nadstavbe, drobnej stavby, stavebných úprav, udržiavacích prác a stavieb elektronických komunikačných sietí v rozsahu podľa ustanovení stavebného zákona,
  • určuje, či ohlásenú drobnú stavbu, stavebné úpravy alebo udržiavacie práce možno uskutočniť len na základe stavebného povolenia,
  • vydáva oznámenia o ohlásení v zmysle stavebného zákona,
  • vykonáva štátnu správu na úseku cestnej dopravy v pôsobnosti mesta podľa osobitných predpisov a na základe poverenia vykonáva výkon štátneho dozoru nad miestnymi komunikáciami v k.ú. a obci Brezová pod Bradlom,
  • vydáva záväzné stanoviská k stavbám pre ÚK, SK, zmeny užívania stavieb, odstraňovanie stavieb,
  • spolupodieľa sa na výkone štátneho stavebného dohľadu v zmysle zákona č. 50/1976 o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov,
  • zabezpečuje inžiniersku činnosť v rámci prípravy a realizácie investičných akcií mesta (príprava podkladov pre územné a stavebné konania, kolaudačné konania a pod.),
  • spracováva štatistické výkazy v prislúchajúcom rozsahu pôsobnosti,
  • pre správu katastra vydáva potvrdenia k zápisu stavieb postavených do roku 1976,
  • vydáva potvrdenia o kolaudácii stavieb, o veku stavieb,
  • vykonáva agendu registra adries,
  • vedie evidenciu a  archivovanie dokumentácií pridelenej  agendy,
  • komplexne zabezpečuje archiváciu, skartáciu agendy a PD podľa platných predpisov iných vlastníkov.

Referát hospodársko-organizačných služieb

Vykonáva samostatnú kontrolnú činnosť na úrovni samosprávy v rozsahu správy majetku mesta:
  • vedie, aktualizuje a archivuje pasporty nájomných bytov (bytov osobitného určenia), nájomných domov v rozsahu určenom osobitnými predpismi (napr. EL bytového domu, EL bytu, EL systémových porúch, EL opráv, zmien a revízií),
  • zabezpečuje opravy a revízie nájomných bytov, nájomnom dome a zariadení,
  • preveruje stav mestských bytov počas nájmu,
  • odovzdáva nájomcovi byt v stave spôsobilom na dohodnuté užívanie,
  • zabezpečuje nájomcovi plný a nerušený výkon jeho práv spojených s užívaním bytu – zabezpečuje odstránenie závad brániacich riadnemu užívaniu bytu,
  • zabezpečuje drobné opravy a bežnú údržbu bytov a nebytových priestorov, ak ich nevykonáva nájomca a požaduje od nájomcu náhradu,,
  • zabezpečuje odstránenie závad a poškodení, ktoré spôsobil nájomca a požaduje od nájomcu náhradu,
  • zabezpečuje odstránenie chýb na spoločných častiach a zariadeniach bytu,
  • povoľuje nájomcom bytu alebo nebytového priestoru vykonávanie stavebných úprav,
  • dohliada na riadne užívanie bytov a spoločných priestorov,
  • spracováva evidenciu inventarizácie predmetov, ktoré sa prenajímajú s bytom,
  • zúčastňuje sa za mesto na zasadnutiach spoločenstva vlastníkov bytov v prípade nájomných bytov, vedie o tom písomnú agendu a zabezpečuje úlohy z toho vyplývajúce,
  • vedie, aktualizuje a archivuje pasporty nebytových priestorov v rozsahu určenom osobitnými predpismi,
  • protokolárne a vecne preberá nebytové priestory po ukončení nájmu,
  • protokolárne a vecne odovzdáva nájomcom nebytové priestory,
  • zabezpečuje opravy a revízie nebytových priestorov a ich zariadení,
  • predkladá k schváleniu objednávky na opravu mestského majetku,
  • odovzdáva nájomcovi nehnuteľnosť v stave spôsobilom na dohodnuté užívanie,
  • zabezpečuje opravy a odstránenie chýb a nedostatkov, ktoré bránia riadnemu užívaniu nebytového priestoru,
  • zodpovedá za plnenie zmluvných podmienok pri zmluvách na dodávku energií s dodávateľmi za mesto a sleduje ich úhrady,
  • vedie a zodpovedá za agendu poistenia majetku mesta, v prípade poistných udalostí komunikuje s poisťovňami,
  • dohliada, aby bol nebytový priestor počas trvania nájmu využívaný na účel dohodnutý v nájomnej zmluve,
  • po ukončení nájmu bytových i nebytových priestorov zabezpečuje ich vypratanie,
  • zabezpečuje analytickú evidenciu a pasportizáciu spravovaného majetku mesta,
  • vykonáva správu a práce súvisiace s riadnym hospodárením s hnuteľným a nehnuteľným majetkom mesta (budova MsÚ, ZS, MsK, chata Bradlo, materské školy, 21 b.j., ZUŠ, NDŠ a iné),
  • kontroluje a vedie evidenciu mesačnej spotreby energií v objektoch vo vlastníctve mesta, zabezpečuje obsluhu termoregulačných staníc v objektoch MsÚ, ZS, ZUŠ, MŠ III,
  • zabezpečuje chod mestského rozhlasu,
  • zabezpečuje prevádzku a údržbu služobných vozidiel, vedie predpísanú evidenciu jázd a mesačne sleduje a vyhodnocuje spotrebu PHM, zabezpečuje spôsobilosť vozidiel /STK, EK/,
  • zabezpečuje správu multifunkčných ihrísk,vykonávanie drobných opráv a údržby ihrísk.

Chránená dielňa

Vykonáva drobné opravy a bežnú údržbu objektov vo vlastníctve mesta.